søndag 23. januar 2011

Da tar vi hull på 2013

5. Januar til 19 Januar 2013:

Det er etterhvert blitt standard for meg å reise til Tyrkia i starten av januar måned. Slik også i år. Turen startet 5. og endte den 19.  januar. De fleste restauranter var stengt men jeg fikk likevel noen veldig hyggelige kvelder med mine venner dernede. Et par eksempler :

Feirer finske Karis bursdag på EV restaurant. Vet ikke hvor gammel han ble ;)

Her var vi 13 nordmenn samlet til en koselig fellesmiddag
I januar måned er det vinter, også i Tyrkia. Det medfører at været er svært vekslende med alt fra nærmere frysepunktet til pluss 25 grader. Et variert klærsutvalg i kofferten er absolutt å anbefale !

Jeg hadde meg noen flotte dager ved stranden. Vannet holdt 19,5 grad så mange benyttet anledningen til en dukkert. Det er faktisk ikke så ofte at vannet holder høyere temperatur i Norge .... midt på høysommeren.
Her nyter vi strandlivet i midten av januar !
Fikk også kost meg med noen flotte solnedgange sett fra terrassen. Blir like imponert hver gang jeg ser en slik solnedgang.

Solnedgang sett fra min veranda
Januar er også en perfekt tid å få ordnet diverse som må/bør ordnes. På sommeren er det alt for varmt å reise rundt til kontorer for å ordne ting og tang.  Jeg for min del brukte endel dager på å få installert mitt eget internet. Samt at jeg fikk IPTV som jeg er veldig fornøyd med. Håper så det ikke også blir en skuffelse senere.

En annen ting som jeg brukte endel tid på var å sondere priser og alternative innglassing av verandaer. Jeg er nemllig i likhet med mange andre blitt lei av å måtte flytte møbler hele tiden. Samt å ha den kalde vinden som det tross alt er i 10 etasje. Så nå har jeg bestilt innglassing som skal stå ferdig til neste gang jeg kommer ned. Spennende...................

Neste steg blir å få opp noe gardiner e.lign slik at jeg kan  lukke ute den verste solen på sommeren.

Så takk til Ekrem, Hege, Atle, Bunyamin, David, Gitte, Søren, Linda, Tommy, Lill, Grethe, Greta, Torill, Tore, Jan,  Maud , Solveig, May-Britt, Hege, Kari, Denize, Serkan, Ali, Aina, Wenche, Benny, Katherina, Ahmet og alle andre som jeg hadde gleden av å treffe denne gangen og som bidro til å gjøre oppholdet til nok en fantastisk opplevelse , TUSEN TAKK

Og  så gleder jeg meg til å komme nedover i midten av mars og feire påske med forhåpentligvis en masse kjente. Før det skal jeg dog en tur til Kilimanjaro , litt på Safari og slappe av på Zanzibar. Om noen måtte være interessert i å følge den turen så ligger den her :

 http://gretheafrika.blogspot.no/

Takk for nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar